Персональна сторінка Коваліва Олександера Івановича
Головна Істина Деякі роздуми У кого - які ІНТЕРЕСИ...
У кого - які ІНТЕРЕСИ... PDF Друкувати Електронна адреса
Істина - Деякі роздуми
Написав Oleksander Kovaliv   
Четвер, 24 лютого 2011 22:28
Головна стаття
У кого - які ІНТЕРЕСИ...
Page #
Всі сторінки

 

Всеукраїнська газета “Фермер України” за лютий 2011 року опублікувала у вигляді інтерв'ю деякі мої пропозиції, а такох Всеукраїнська ділова газета  "АГРАРНИЙ ТИЖДЕНЬ.UA" за 14-20 березня 2011 № 9 надрукувала мою статтю, з порушених питань на комітетських слуханнях.

Про них я також писав на сторінці сайту так...

Сьогодні 24 лютого 2011 року відбулося друге комітетське (Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин) слухання в плані підготовки до Парламентських слухань щодо ринку земель сільськогосподарського призначення.

Перед початком слухань я вручив голові комітету Калетніку Григорію Миколайовичу деякі пропозиції (копію підготовленого матеріалу голві АГРОСУЮЗУ УКРАЇНИ Новікову Г.В.) під назвою "КОМУ І ЯКИЙ ПОТРІБНИЙ РИНОК ЗЕМЛІ !? Або, - у кого - які ІНТЕРЕСИ..." на шести сторінках - як проект виступу.

Я вдячний Григорію Миколайовичу і, особливо, Міністру аграрної політики Присяжнюку Миколі Володимировичу, які дозволили мені виступити в межах регламенту (три хвилини).

Оскільки  проблеми, механізми та конкретні пропозиції до законопроектів не можна втиснути у три хвилини, я зупинився лише на інтересах і наголосив на тому, що в Президента України, Верховної Ради України та Уряду є лише один інтерес - інтерес балансу всіх інтересів та запросив всіх ознайомитсь з моїми практичними напрацюваннями в процесі врегулювання земельних і майнових відносин в реформованих господарствах України, в тому числі в пресі та на сайті. При цьому запропонував розглянути комплексно конкретні пропозиції у колі професіоналів до початку парламентських слухань та викласти  їх на папері.


Пропоную Вашій увазі даний матеріал.

 

КОМУ І ЯКИЙ ПОТРІБНИЙ РИНОК ЗЕМЛІ !?

Або у кого - які ІНТЕРЕСИ...

 

За даними багатьох експертів, незважаючи на мораторії на купівлю-продаж земель сільськогосподарського призначення, вже привласнено понад п'ять мільйонів гектарів родючих угідь, в тому числі компаніями з іноземним капіталом.

Тому одні форсують введення вільного ринку землі, - інші категорично проти...

Вважаю, що найбільше проблем і бід від невизначеності - куди ідемо та що хочемо мати в кінцевому варіанті...

Не секрет, що до цього часу в Україні, на жаль, так і не визначено на законодавчому рівні - мету, етапи, завдання та механізми правового, економічного, фінансового і соціального розвитку подальших реформ у ринкових умовах, а також шляхів їх забезпечення та реалізації.

Насамперед треба відповісти на цю проблему на найвищому рівні і законодавчо запровадити обов'язкову до виконання комплексну національну регуляторну політики у сферах земельних відносин та природокористування.  

При цьому, необхідно негайно поглибити реформування існуючих державних інститутів, які мають стосунок до питань землі та її природних ресурсів, створивши на їх базі в межах існуючої чисельності нову національну установу «Національний земельний банк даних України», який сконцентрує всю необхідну інформацію про землю, нерухоме майно та природні ресурси у відкритій Національній геоінформаційній системі.

Також одночасно розпочати роботи з комплексного землеустрою на національному, регіональних і місцевих рівнях (законодавча база існує) і впродовж одного року закінчити їх перший етап.

Як один із головних механізмів протидії тіньовому продажу родючих земель і подолання парцелізації сільськогосподарських угідь, пропоную законодавчо визначити і терміново впровадити механізм, де б перші трансакції та зміна цільового призначення на всі розпайовані землі сільськогосподарського призначення незалежно від того хто ними фактично володіє, користується чи розпоряджається, проходили лише через відповідну державну спеціалізовану установу (її філії).

Ще один фактор...

Як не парадоксально, але в ринкових земельних відносинах архіважливим питанням є функціювання внутрішнього і зовнішніх ринків на продукцію і продукти сільського господарства. Ціни і кредитні ресурси.

Тому нам необхідно активно проводити закупівлю на конкурентній основі сільськогосподарської продукції для потреб держави, включаючи демпферні, стратегічні запаси довготермінового зберігання, а також створювати умови максимального виробництва і реалізації її надлишків на зовнішніх ринках, особливо продуктів харчування.

При цьому завозити в Україну лише ту продукцію, яку неможливо, або невигідно виробляти в Україні. Для цього необхідно впровадити відповідні “стимулюючі” механізми...

Як відноситися до недобросовісних виконавців мораторію ?

Оскільки в Україні офіційно і публічно діяла і діє заборона (мораторій) на купівлю-продаж земель сільськогосподарського призначення, тому будь-яка розмова про ущемлення, начебто набутих, прав власності на землю різними ділками (так званими інвесторами) за тіньовими чи напівлегальними схемами є аморальною, недоречною і антинародною.

За таких умов підлаштовувати українське законодавство про ринок земель чи інші нормативні акти під можливу легалізацію сірих схем привласнення родючих земель, звинувачуючи будь-кого у, буцімто, невідповідності законопроектів європейському законодавству не має жодних підстав. Навпаки Верховна Рада України повинна створити прозоре і дієве законодавство з позиції українських національних інтересів і викликів глобалізації.  

Одночасно треба посилити вимоги до визнання недійсними угод і запровадити кримінальну відповідальність за порушення чинного законодавства, зокрема за вчинені дії з відчуження землі під час мораторію.

Також визнавати конфіскованими (повернутими до держвласності) нелегально відчужені або необґрунтовано змінені чи не використовувані за цільовим призначенням земельні ділянки (паї) незалежно від того, хто ними фактично володіє, користується чи розпоряджається.

Вважаю, що лише за умов однозначних і передбачуваних, прозорих і невідворотних дій з боку всіх учасників, насамперед держави, можемо рухатися вперед.

Формуючи закони, нам потрібно максимально врахувати інтереси, які турбують всіх учасників ринкових земельних відносин. Саме  ринкових, а не просто ринку...

Це примушує нас розглядати і вирішувати проблеми лише комплексно і системно в розрізі конкретних інтересів дотримуючись максимального їх балансу.

На це також націлюють нас і Президент України і Прем'єр-міністр України.

Я згрупував реальні бажання у шість напрямків невідворотного забезпечення в інтересах, а саме :

1) в національних інтересах;

2) в інтересах територіальних громад;

3) в інтересах селян-власників паїв;

4) в інтересах усіх наявних та майбутніх селянських і фермерських господарств;

5) в інтересах існуючих та нових сільськогосподарських підприємств, кооперативів, агрохолдингів і їх засновників, які мають і матимуть добросовісні наміри щодо участі в реалізації аграрної політики України, в тому числі з розвитку сільських територій, раціонального використання і охорони землі та її природних ресурсів на території України;

6) в інтересах світового спів-товариства та міжнародних організацій.

 



Останнє оновлення на Субота, 17 грудня 2011 13:39
 
© 2024 kovaliv.kiev.ua. Всі права захищено.
© 2008 Копіювання тексту без вказання лінку на орігінал - заборенено!