Сторінка 6 з 12 I РЕНТА - Плата за природну родючість землі. Якщо, наприклад, Ви маєте гектар ріллі, який дає 30 ц. зерна, то виникає запитання, чи в цьому зерні є тільки енергія праці, солярки, гербіцидів, чи якась ще інша? А яка частка в цьому зерні енергії сонця, ґрунту, води /від Бога/? Наша Україна - це не піски Африки, чи холоду Сибіру, тому енергія ґрунтів, води, сонця втілена в продукцію, й є та частка енергії - наше національне багатство. Цю частку прибутку повинен сплачувати кожний, хто використовує це багатство: чи власник, чи орендар землі. Сплата до певного бюджету повинна здійснюватися відповідно до родючості ґрунтів і природно-кліматичних умов тощо, це і є I рента. Вимагаючи, немов би від імені народу, звільнення певного клану великих землевласників (латифундистів) від плати за цю ренту, і означає обкрадання та незаконний торг "землею всім даною". Запроваджена існуюча символічна ставка податку за Українську ріллю та інші сільськогосподарські угіддя, а також окремі пільги, і є яскравим прикладом привласнення прибутку, який даний Богом всім громадянам України. II РЕНТА - Плата за власність на землю. Нехай у вас один гектар землі і у мене один гектар. Потенційна родючість однакова - нехай по 30 ц. зерна з гектара. Ви, і я, повинні сплатити першу ренту, але Ви цей гектар маєте у власності, а я – орендую. Ви, не платите нічого, а я повинен сплатити ще й орендну плату орендодавцю. Ця плата повинна бути не нижчою ставки банківського проценту. Бо, якщо ви купили землю, то вона повинна давати прибуток не менший ніж поклали б ці гроші у банк під проценти. І тільки ця плата визначає ринкову вартість землі. Наприклад, щорічна плата помножена на 25 чи 50 років - складе купівельну вартість гектара землі, і тільки в цій частині держава, як власник, на даному етапі передає безплатно у власність тому чи іншому громадянину землю, позбуваючись орендної плати до бюджету. На величину цієї ренти також впливають різноманітні фактори: розміщення ділянки до ринку збуту, потенційного її поліпшення, ефективного використання тощо. Доцільно запровадити також оренду землі з викупом. III РЕНТА - Плата за додатково вкладену працю. Наприклад, ви і я, маємо той самий гектар землі. Ви і я, сплачуємо першу ренту. Ви - є власником землі, а я – орендарем. Я ще повинен платити орендну плату, а ви - ні. Але ви кращий господар. Встаєте раніше, вчасно проводите відповідні роботи, додатково підживили посіви і знищили бур’яни тощо. Ви одержали по 40 ц. зерна, а я тільки - 30 ц. Одержані додатково 10 ц. зерна повністю повинні залишитися Вам, як товаровиробнику, за додаткову працю, це і є III рента - додаткова винагорода за господарське ставлення до землі тільки працюючого господаря, а не начальника над землеробом чи тваринником. Ось чому в розвинених країнах світу сільське господарство базується на товаровиробниках, котрі мають інтерес до своєї ефективної праці. IV РЕНТА - Монопольна рента. Монопольна рента утворюється в результаті продажу продукції за монопольними цінами, які перевищують фактичну її вартість, включаючи затрати праці, рентабельність та вищевказані ренти. Для одержання монопольної ренти будь-якими шляхами усувається вільна конкуренція і створюються штучні перешкоди для виробництва і реалізації продукції власними ефективними товаровиробниками на внутрішньому та зовнішньому ринках. Проте в Україні продовжує діяти цікавий комуністичний феномен щодо штучного утримання занижених цін на внутріколгоспному рівні під видом “відсутності паритету цін”. Руйнує нашу державність також вільний доступ із-за кордону іноземної продукції, яку можна і необхідно виробляти в Україні, а не ринкові відносини на землі. Ці питання повинні регулюватися на державному рівні, бути пріоритетом держави і гарантом захисту усіх її громадян, і в першу чергу, ефективних працюючих товаровиробників. Ось чому, поряд з визначенням величини рентних ставок, Програма включатиме механізм відповідного “стимулювання” державної (народної) влади і Президента України щодо створення найкращих умови для вітчизняних товаровиробників та забезпечення найбільшого збуту продукції на внутрішньому та зовнішньому ринках. Що також необхідно очікувати?
Всі, хто хоче і може використовувати землю, матимуть таку можливість. Всі ефективні землекористувачі чи землевласники (особливо працюючі товаровиробники ) будуть рентабельні, всі власники землі (земельних часток (паїв)) будуть захищені державою і одержуватимуть гарантований прибуток чи орендну плату на відповідному світовому рівні за ефективне використання їхньої землі.
|